کهکشان جدید؛ تاریک‌روشن‌هایی از پروژه جدید رئال مادرید

صفحه اصلی نسخه موبایل تماس با ما تبلیغات نتایج زنده نویسندگی در سایت

بازی دوستانه

گل های بازی : جرمی منز (دقیقه 23 / آث میلان) - استفان الشعراوی (دقیقه 31 / آث میلان) - کریستیانو رونالدو (دقیقه 35 / رئال مادرید) - استفان الشعراوی (دقیقه 49 / آث میلان) - جان پائولو پاتزینی (دقیقه 74 / آث میلان) کریم بنزما (دقیقه 84 / رئال مادرید)
آث میلان
4
2
رئال مادرید

بازی بعدی رئال مادرید


والنسیا - رئال مادرید
یک شنبه 14 دی 1393
ساعت : 19:30
هفته 17 لالیگا

سرخط خبر ها

جدول لالیگا

امتیاز
بازی
15 - 39
1 - رئال مادرید
16 - 38
2 - بارسلونا
15 - 32
3 - اتلتیکو مادرید
16 - 31
4 - والنسیا
16 - 30
5 - سویا
نویسنده :
تاریخ :10:5

کهکشانی های 2؟ شاید بهتر باشد این عنوان را برای رئال مادرید فعلی در نظر بگیریم. کریس رونالدو، کاکا و بنزما شاید ستاره های «دهان پر کن تری» محسوب می شدند اما تونی کروس و خامس رودریگز ستاره هایی از «جنس» دیگر هستند.

 ترکیب فعلی رئال مادرید از تیمی که فلورنتینو پرز استارتش را با عنوان «کهکشانی های 2» زده بود، بسیار کهکشانی تر به نظر می رسد. ترکیبی متعادل که از بازیکنان با تجربه و جوانی تشکیل شده که یکی از مهم ترین پارامتر هایش، «استعداد» است. خامس رودریگز؟ بله، جام جهانی و 6 گل زده معیار مناسبی برای قضاوت این استعداد نیست اما اگر بازی های او را در پورتو یا موناکو دنبال کرده باشید، قطعا تصدیق خواهید کرد که با یکی از با استعداد ترین پلی میکر های دنیا رو به رو هستید. خامس استعداد بی نظیری دارد که اگر از آن «صحیح» استفاده شود تا چند سال دیگر بهترین پلی میکر دنیا از آن بیرون آورده خواهد شد.

ترکیب رئال مادرید حداقل در فاز تهاجمی در طی سال های اخیر بی نظیر به نظر می رسد. یکی از روزنامه نگاران مشهور اسپانیایی معتقد است که این تیم شاید 10 گل دریافت کند، اما مطمئنا 11 گل به ثمر خواهد رساند. البته این جمله برای بیان وضعیت دفاعی رئال کمی اغراق آمیز است چرا که کارلو آنچلوتی در فاز تدافعی نیز مهره های قابل قبولی در اختیار دارد.

هوادارن مادرید در سراسر دنیا این روزها سرمست از ستاره های جدید تیم هستند اما در عین حال رئال مادرید «نوین» نقاط ضعفی هم دارد. هیچ تیمی در طول تاریخ «کامل» نبوده است و این رئال مادرید نیز علی رغم ترکیب بی نظیری که در اختیار دارد، باز هم خالی از مشکل به نظر نمی رسد. در زمان باقی مانده ی فصل نقل و انتقالات کارلتو قطعا به این نقاط ضعف دقت بیشتری خواهد داشت.

1 - جنگجوی میانه  میدان کیست؟

تفاوتی نمی کند کارلتو 3-3-4 بازی کند یا 1-3-2-4. در هر صورت رئال مادرید به 2 هافبک فوق العاده قدرتمند در فاز تدافعی در ترکیب 23 نفره  خود نیاز دارد. ژابی آلونسو یکی از مهم ترین بازیکنان رئال مادرید در این بین محسوب می شود که البته با توجه به سن و سالش شاید نتواند در یکی از فرسایشی ترین فصل های 10 سال اخیر رئال مادرید، مهره ای «با ثبات» باشد. لوکا مودریچ علی رغم جثه ی بسیار کوچکش در فاز تدافعی مهره ی قدرتمندی است اما این مسئله «اصلی ترین» وظیفه ی مودریچ در تیم محسوب نمی شود. رئال به هافبکی نیاز دارد که مهم ترین وظیفه اش کارهای تدافعی باشد. همان مسئله ای که ژابی آلونسو آن را به خوبی انجام می دهد. اینجاست که مسئله ی سامی خدیرا کمی مهم تر جلوه می کند. آرسنال و چلسی به شدت در حال رقابت برای خرید او هستند اما کارلتو به خوبی می داند که سامی خدیرا مهره ای تاثیر گذار در فاز تدافعی برای تیم محسوب می شود. حفظ خدیرا شاید مهم ترین برنامه  تیم در ادامه  فصل نقل و انتقالات تلقی شود. حضور سامی خدیرا در کنار ژابی آلونسو و مودریچ قطعا در طول یک فصل فرسایشی برای کمک به خط دفاع تیم ضروری و حیاتی خواهد بود.

2 - بی بی سی را «کاور» کن

بنزما، کریس رونالدو و بیل 3 مهره ی اصلی تهاجمی تیم هستند که در فصل گذشته عملکرد فوق العاده ای از خود نشان دادند. این 3 بازیکن قطعا در فصل پیش رو نیز هسته  اصلی تیم را در خط حمله تشکیل می دهند اما دست کم به 3 بازیکن آماده دیگر نیز  برای پوشش این بازیکنان نیاز است. موراتا راهی یوونتوس شده و آنخل دی ماریا نیز بعید است در تیم ماندگار شود. به این ترتیب خسه و خامس تنها بازیکنانی هستند که قابلیت بازی در خط حمله  تیم را دارا خواهند بود. از این بین نیز شاید خسه «تخصصی» ترین بازیکن برای پوشش بی بی سی محسوب شود. کارلتو به 1 مهاجم نوک تخصصی دیگر نیز احتیاج خواهد داشت که لزوما نیازی به «ستاره» بودن آن  نیست. حتی اگر خرید فالکائو نیز محقق نشود، کارلتو می تواند به دنبال مهاجم کم نام و نشان تری در بازار باشد. کریم بنزما مهاجم فوق العاده ای است، اما یک آلترناتیو خوب برای او به شدت نیاز خواهد شد.

3 - ستاره ها در طول فصل چه واکنشی خواهند داشت؟

یکی از مهم ترین سوالات رئال مادرید جدید در طول فصل قطعا وضعیت روحی روانی ستاره های تیم خواهد بود. خط میانی رئال مادرید ترافیک عجیب و غریبی دارد.از بین آلونسو، خدیرا، ایسکو، مودریچ،کروس و خامس رودریگز تنها 3 بازیکن به طور ثابت به میدان خواهند رفت و این در حالی است که هر 6 بازیکن نام برده شده این قابلیت را دارند که در بزرگ ترین تیم های دنیا به طور فیکس بازی کنند. مطمئنا کنترل کردن حس جاه طلبی این 6 ستاره یکی از مهم ترین مسائلی است که کارلتو در طول فصل باید آن را در نظر بگیرد. پر ستاره بودن قطعا یک «مزیت» است اما در عین حال چنین مسائلی را نیز می تواند به دنبال خود داشته باشد.

رئال مادرید 2015-2014 را شاید بتوان یکی از متفاوت ترین تیم های 10 سال اخیر عنوان کرد. تیمی که در همه خطوط گزینه های قابل قبولی را در اختیار دارد و نسبت به فصل گذشته فوق العاده تقویت شده است. با این حال سرنوشت فصل گذشته بایرن در اروپا مطمئنا به خوبی نشان می دهد که حفظ عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان از به دست آوردن آن امری بسیار سخت تر تلقی می شود. با این حال این رئال مادرید و پروژه  جدید فلورنتینو یکی از مهم ترین پروژه هایی است که باید آن را در مسیر دفاع از عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، زیر نظر گرفت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: